Despre parcarile securizate rezidentiale in Planul de mobilitate urbana durabila 2016-2030 Regiunea Bucuresti-Ilfov (link catre document) Pag.823:

‘Dezvoltarea parcarilor de resedinta, care sa protejeze bicicletele de intemperii, furt si vandalism, trebuie sa fie o prioritate a administratiilor locale, daca se doreste incurajarea cetatenilor de a utiliza cotidian acest mod de deplasare.’

Bicicleta trebuie facuta accesibila cetatenilor precum sunt masinile in parcarile blocurilor. Locuitorii trebuie sa poata porni intr-o deplasare facuta cu bicicleta la fel de usor cum ar pleca cu masina. Nu este nevoie ca zeci de mii de locuitori ai cartierelor de blocuri sa urce si sa coboare bicicletele pe scari de cel putin de 2 ori pe zi. Iar bicicletele trebuie protejate de intemperii si vandalism.

Parte din raspunsul la problema utilizarii pe scara larga in Bucuresti a bicicletei ca mijloc de transport alternativ este si aparitia parcarilor rezidentiale securizate de biciclete. Mai ales in cartierele de blocuri.

Pentru acest gen de parcari, USR Sector 6 propune diferite structuri metalice, potrivite ca forma si functionalitate, pentru parcarea bicicletelor si a altor mijloace de transport alternative. Aceste parcari fiind accesibile oricui printr-o aplicatie mobila.

Cum ar trebui sa arate parcarile securizate rezidentiale de biciclete?

– structuri metalice acoperite in diferite forme. Vezi cele 2 propuneri dar nu ne limitam doar la acestea. Formele se pot personaliza pe cartiere, in functie de amplasament, in functie de alte structuri adiacente, etc. Formele finale pot fi decise dupa un concurs de arhitectura.
– sa aiba spatii separate pentru 1,2,3 biciclete/trotinete
– sa fie conectate la reteaua electrica si sa aiba alimentare electrica in fiecare spatiu de parcare
– sa fie accesorizare cu statii de auto-reparatii pentru biciclete
– accesul la spatiul de parcare sa se faca printr-un sistem informatic (aplicatie mobila)

Concepte:

Unde ar trebui sa fie amplasate parcarile securizate rezidentiale de biciclete?

Parcarile rezidentiale securizate de biciclete ar trebui sa fie amplasate pe strazile din cartierele de blocuri, in unitati de 6-12 parcari, in locuri: cat mai circulate, cat mai luminate, cat mai la indemana locuitorilor din zona, cu acces usor la reteaua electrica si spatiu suficient pentru manevrele de parcare a bicicletei/trotinetei.

concept parcare securizata rezidentiala de biciclete

 

Ce sisteme de siguranta pot avea parcarile securizate rezidentiale de bicicleta?

– prize in beton pentru structurile metalice
– daca sunt zone de parcare auto adiacent, spatiile de parcare a bicicletelor ar trebui sa beneficieze de stalpi de protectie
– sistem de inchidere/deschidere fara acces fizic din exterior
– supraveghere video
– sistem de alertare a Politiei Locale la fortarea structurilor metalice
– suruburi care se pot strange, nu si desface
– optional, componenta de asigurare a bicicletei in pretul abonamentului
– structura metalica care permite inspectia sumara a interiorului

 

Aplicatia de mobil pentru parcarile securizate rezidentiale de biciclete:

– permite crearea unui cont de utilizator astfel incat sa poate fi verificata identitatea si domiciliul
– sa permita vizualizarea parcarilor din zona, gradul de ocupare si locurile libere
– sa se poata identifica clar locul de parcare ales cu ajutorul QR code
– abonamentul sa poate fi personalizat: sa se poata alege perioada de inchiriere a locului de parcare pe 1,3, 6 sau 12 luni, sa ofere optiune pentru adaugare la pretul abonamentului a unei componente de asigurare sau alimentare electrica
– sa permita utilizatorului sa inchida/deschida locul de parcare pe perioada de valabilitate a abonamentului

Daca iti place proiectul si vrei sa ne cunosti mai bine, nu ezita: https://sector6.usr.ro/hai-sa-ne-cunosti/
Daca iti suntem dragi si vrei sa ne ajuti, doneaza: https://sector6.usr.ro/doneaza/
Oricum ar fi, iti multumim ca ai parcurs acest material! Poti ramane zilnic langa noi cu un like aici: https://www.facebook.com/USRsector6